facebook-icon
Trakčná lavica

Trakčná lavica

Trakčná lavicaTrakčná  lavica bola vyvinutá pre preventívne a liečebné využitie pri bolestiach a ochoreniach chrbtice a pohybového systému.

Dlhodobé jednostranné zaťaženie, či už v polohe v sede alebo v stoji vedie k preťaženiu a následne k poškodeniu preťažovaných častí tela: medzistavcových platničiek, bedrových kĺbov, žilnéhoobehu dolných končatín, vnútorných orgánov.

Obrátená poloha na trakčnej lavici vyrovnáva tieto dôsledky preťaženia tým najprirodzenejším spôsobom.

Indikácie

  • prevencia a liečba pri bolestiach chrbta a chrbtice
  • aktívne uvoľnenie svalového napätia
  • uvoľnenie dýchacích ciest – obrátená poloha uľahčuje hlboký výdych a tým umožňuje vdýchnuť viac vzduchu, pľúca sú lepšie prevetrávané
  • pomáha pri preťažení žilového obehu dolných končatín
  • vzpriamená poloha podporuje hromadenie krvi v žilách v častiach tela pod úrovňou srdca, obrátená poloha urýchľuje návrat žilnej krvi, pôsobí preventívne proti žilným zrazeninám, kŕčovým žilám
  • pomáha pri regenerácii medzistavcových platničiek
  • pomáha pri predchádzaní vzniku statických porúch chrbtice u mladých jedincov v období rastu (chybné držanie tela, skolioza)
  • zlepšenie zažívacích funkcií – obrátená poloha na trakčnej lavici zaisťuje dobrý odtok krvi z brušných orgánov

Trakčná lavicaKontraindikácie

  • vážne srdcové ochorenie, ťažšie stavy po infarkte myokardu
  • stavy po mozgovej mŕtvici, po zápale mozgových blán
  • zelený zákal očí
  • akútne stavy po zlomeninách, po operáciách platničiek chrbtice
  • ťažká cukrovka
  • vysoký krvný tlak
  • nadmerne zvýšená činnosť štítnej žľazy

Zásady

Žiadne aplikácie liečby na trakčnej lavici sa nevykonávajú „násilím“. Uhol sklonu lavice si zvyšujeme postupne podľa adaptácie organizmu, čím je poloha príjemnejšia, tým je účinok obrátenej polohy väčší.

V obrátenej polohe neostávame dlhšie ako je nám príjemné, v polohe šikmej ostávame cca o 1 min. do 5 min.- za túto dobu sa telo dostatočne natiahne a kĺbové spoje uvoľnia.

Potom sa vrátime do polohy rovnovážnej a v nej ostávame cca 5-8 min., aj v tejto polohe natiahnutie a uvoľnenie tela pretrváva. Tento postup môžeme počas jednej aplikácie podľa vlastnej znášanlivosti opakovať 2x.

AddThis Social Bookmark Button

Vybavenie štúdia Gallini

Fotogaléria

eegocard

Neváhajte a rezervujte si termín.
© 2013 Gallini.sk  |  Všetky práva vyhradené
Theme by webunderdog